vineri, 14 martie 2014

Señor Maldonado

Am imbratisat un batranel, in joaca, pe treptele Catedralei. Am inceput sa vorbim si am descoperit unul dintre cei mai importanti artisti contemporani ai Ecuadorului si, poate, ai Americii Latine.

Am vizitat impreuna expozitia sa din centrul orasului, am mers la masa "como amiguitos", am fost la el acasa, o casa incredibila, din mansarda careia se vad centrul istoric si muntii ce inconjoara Quito. Am intrat intr-unul dintre cele cinci ateliere aflate in casa. Am vorbit despre cate proiecte are in acest moment si cata pofta are sa lucreze. Am rasfoit cartea pe care o lasase pe masa, cu ochelarii ca semn de carte, "Semiotica semnelor precolumbiene". Am vazut colectia de aproximativ 10000 de obiecte de arta precolumbiana, adunate intr-o viata, care umplu curtea interioara, salile de la parter, salile de la etaj, podelele, mesele si rafturile acestei case fabuloase, de unde isi asteapta in liniste muzeul propriu.


O sambata ireala, cu gol de bucurie in stomac, cu recunostinta pentru intamplator, cu admiratie pentru cum se poate trai la 83 de ani.

Un comentariu: