duminică, 5 iunie 2011

Inapoi la testoasele din Akumal

Am reusit!

Inarmata cu o vesta de salvare, am reusit sa trec peste frica de apa adanca (intr-o prima faza nici asa nu mi se parea ca sunt 100% protejata, dar m-am convins pe parcurs) si sa inot in largul golfului de la Akumal.


Am ajuns la recif, atat de inalt incat sparge valurile in larg si protejeaza perfect golful. Formatiuni de toate formele si culorile, pesti, asemenea: pesti-inger mari, superbi, ascunsi timid sub coral, pestisori albastri cu punctulete albastru metalic ce sclipeau ca niste licurici, alb cu turcoaz, alb cu bleu, gri cu galben, negru catifelat, gri cu rosu, tigrat - toate combinatiile sunt sub apa.

Si, imediat ce am iesit dintre corali si am intrat in zona cu iarba de mare am vazut testoasele. Prima manca si a continuat sa faca asta cateva minute sub privirile noastre incantate. Apoi, a inceput sa se ridice spre suprafata apei, invartindu-se in spirala, ca urcand intr-un turn imaginar. A respirat si a coborat din nou sa manance, nederanjata deloc de prezenta noastra. A doua nu ne-a suportat prea mult timp, am inotat un timp deasupra ei, dar imediat ce mainile ni s-au intins catre ea, a disparut in albastru.

Am repetat experienta rapid. In noua incursiune, am intalnit foarte multe testoase, trei dintre ele, foarte mari, lungi cam de un metru si jumatate. Una avea lipiti pe carapace, doi pesti remora, lungi si grasuni, ce se lasau plimbati cu burta in sus. Testoasele, toate relaxate, si-au vazut de gustarea de dupa-amiaza fara sa se impresioneze de turistii ce se minunau dand din maini si picioare la cateva zeci de centimetri deasupra lor.

Intorcandu-ne catre mal, am vazut o pisica de mare, my first :)

Nota de subsol:
Ha-ha-ha = replica lui Teddy la ideea ca scriu despre frica apa adanca in contextul golfului Akumal. Acolo, apa are maxim 4 metri, in zona coralilor doar vreo 2 metri, pe alocuri chiar 1 :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu