sâmbătă, 5 martie 2011

Cozumel

Cozumel e o insula langa Playa del Carmen, la 40 de minute de mers cu feribotul. Dezvoltata turistic, face ca plaja din Playa del Carmen sa fie unica (nu neaparat in sensul bun): cand privesti in largul marii, nu vezi cerul cazand in mare ci zgarie norii ridicandu-se din Cozumel.
Dar, mai mult decat hoteluri uriase, insula promite conditii foarte bune de snorkeling si cativa kilometri de plaje virgine.
Ajunsi pe insula, ne dam seama ca in seara precedenta hotarasem sa nu mergem azi la Cozumel pentru ca se anuntau nori si ploaie. Dar dimineata am uitat de aceasta decizie si iata-ne aici, nu cu cea mai buna vreme posibila.
Nu-i nimic, inchiriem un scuter si plecam in cautatea golfurilor cu apa lina si pesti. Aflam ca suntem norocosi ca am venit la Cozumel duminica, este singura zi in care nu acosteaza aici uriasele vase de croaziera, deci pe insula sunt cu cateva zeci de mii mai putini turisti. Uau!

Oprim in primul golf. Luam mastile si tuburile, intram in apa, inotam spre reciful de corali cand...panica. Eu am un atac de panica, ma gandesc cum ar fi sa-mi intre apa in tub, imi amintesc de ultima dupa-amiaza in Tailanda, anul trecut, cand erau valuri si mi-a intrat apa in tub si m-am panicat si am crezut ca o sa mor acolo si, desi totul e lin, transparent si linistit, incep sa-mi pierd rasuflarea. Sunt aproape de mal, asa ca ajung imediat intr-un loc in care ating fundul apei. Snorkelingul pare compromis pe termen lung, cred ca singura varianta e sa-mi cumpar o vesta de salvare, sa ma simt in siguranta si sa pot sa ma mai bucur de activitatea asta. De rasul lumii! Acum nu mai pot pufni superioara cand vad hoardele de snorkelisti inotand haotic in jurul barcutelor care ofera tururi de o zi.

Oprim pe o alta plaja. Eu ma scald ca bunicuta la mal, Teddy face snorkeling si-mi povesteste cum sunt corali si pestii aici. Ne oprim din nou pe o plaja la marginea unei lagune. Un semn ne avertizeaza "!Cuidado! Cocodrilos en su medio natural!". Alerti, ne indreaptam catre garduletul care separa laguna de parcare. Niciun crocodil, doar promisiuni.
Pe plaja insa sunt pauni in libertate. Teddy le face poze, insa doi masculi se iau la harta pe nepusa masa. Sperietura maxima, rasete in jur, pauni mexicani injurati in romaneste.


Pe la 3, ne dam seama ca nu avem timp sa dam tur insulei, sa vedem plajele virgine din est. Avem feribot la 7 si mai mult de 50 km de parcurs. Asa ca ne intoarcem spre nord, de unde am plecat, din orasul Cozumel, pentru a merge la ruinele orasului maya de pe insula. Ajungem la 5, accesul s-a inchis la 3.30. Un paznic batran ne arata niste fotografii sa stim macar cum arata... :)


La 7 ne urcam in feribot, unde avem parte de fiesta latina. Un duo isi instaleaza computerul si boxele si imediat ce iesim din port, incepe muzica. Oamenii amortiti cu cateva minute in urma se trezesc brusc, ingana cantecele, bat ritmul cu piciorul, striga la unison "tequila!". Patruzeci de minute trec pe nesimtite, vaporul bucuriei acosteaza.


!Bienvenidos a Playita del Carmen!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu