duminică, 6 martie 2011

"In casa". Vanessa. Jenne

Azi e 28 februarie, e ultima zi in Playa si am decis sa stam "in casa". Aici, la pensiune, inseamna sa stam pe veranda sau in gradina sa citim, cu pauze de racorire in piscina. E atat de frumos in jur, incat in fiecare dintre zilele trecute ne-a parut  un pic rau ca am plecat dimineata si ne-am intors seara.

Asa ca prima parte a zilei a aratat cam asa:

In timpul zilei o cunoastem pe Vanessa, stapana pensiunii. E o englezoaica de vreo 40 si ceva de ani, nascuta la Javea, intre Valencia si Alicante. Isi aminteste cum, intorcandu-se de la scoala, trecea prin vai cu livezi de portocali, inlocuite acum cu apartamente de vacanta. Peste cateva luni pleca in vacanta "acasa", in Spania.
Vanessa si Fernando au doi copii si acum cativa ani au plecat din Playa del Carmen, din casa minunata pe care au transformat-o intr-o pensiune, pentru a locui intr-o zona rezidentiala inchisa, 20 km spre sud, in Puerto Aventuras.

Seara, ne hotaram sa mergem catre plaja, sa mancam ceva la un restaurant micut pe care l-am ochit zilele trecute. Promitea mancare "franco-mexicana". Ieftina. Daca ne ghidam dupa explicatiile Martei de acum cateva zile, fuziunea dintre orice bucatarie si cea mexicana inseamna acea bucatarie careia i se adauga mult chile si sosuri extra picante. Vom proba deci impactul ardeiului iute asupra bistro-ului.

Cand sa iesim din casa, o blonda inalta ne intreaba daca stim vreun supermarket in apropiere. A sosit abia acum cateva minute si vrea sa se miste un pic. Da, stim, mergem intr-acolo, dar, daca vrea, poate veni cu noi pe plaja sa mancam. Vrea.

Jenne. Se prezinta elvetianca, dar mama ei e cehoaica, iar ea e nascuta in Los Angeles, unde a si trait pana pe la 28 de ani. Spune ca atunci cand s-a maturizat, si-a dat seama ca nu i se potriveste mediul de acolo si s-a mutat in Elvetia. Interesanta parerea ei despre California: daca nu te intereseaza foarte tare pe cine cunosti si nu iti pasa cum te imbraci, cat de bronzat esti si cate kilograme ai, nu prea te integrezi :)

E in Playa dupa o luna petrecuta in Hawaii (mama ei locuieste acolo), vrea sa stea aici doua saptamani sa studieze spaniola si si-a rezervat inca doua saptamani pentru o calatorie spontana. Astepta sa ii vina o idee. Ii sugeram Belize - cu autobuzul sunt vreo 6 ore de aici.

Vorbim vrute si nevrute, seara trece rapid.

1. Qué bonitas fotos!!! quizás a sus amigos les interese ver nuestra página web : www.casaejido.com